Ápolási Intézet

25 ágyas ápolási osztályunkkal állunk idős betegeink rendelkezésére

 

Szakrendelések

Tájékozódjon szakrendeléseinken végzett vizsgálatainkról.

 

Kövesse Facebook-oldalunkat

Kövesse Facebook-oldalunkat, és értesüljön elsőként híreinkről!

 

Betegirányítás

Forduljon bizalommal betegirányítóinkhoz telefonon vagy e-mailben!

 

Egészségügyi Partnereink

Figyelmébe ajánljuk szakmai partnereinket, akikkel közösen látjuk el betegeinket.

 

Bejelentkezés rendelésre

Kérjen időpontot rendeléseinkre online!
Kegel gyakorlatok a medence izmainak megerősítésére
2008. December 03. szerda, 11:09

Annak érdekében, hogy elkerüljük a főleg idősebb korban fellépő bevizelési eseteket, meg kell  erősítenünk a medence izmainkat. Ezek az izmok tartják a húgyhólyagot, a beleket és a méhet. Ennek érdekében rendszeresen kell elvégeznünk a Kegel gyakorlatokat, amik egyszerű medenceerősítő gyakorlatok.
 
Első lépés:
A megfelelő izmok megtalálása.
A kegel gyakorlatok elkezdése előtt meg kell találnunk azokat a megfelelő izmokat, amiket össze kell húzni, vagyis megerősíteni. Ezt a következőképpen tehetjük meg.
- Először is üljünk le.
- Húzzuk össze azokat az izmokat, amelyeket arra használunk, hogy megállítsuk a vizelést vagy székelést.
- Ha nőről van szó, akkor tegyük az ujjunkat a hüvelybe, amikor összeszorítjuk az izmokat. Ha szorítást érzünk az ujjaink körül, akkor biztosak lehetünk abban, hogy a megfelelő izmokat használjuk.
- Férfi esetében, ha a hímvessző kissé összehúzódik a test felé, akkor biztosak lehetünk abban, hogy a megfelelő izmokat használjuk. 
 
Második lépés:
A Kegel  tornagyakorlatok elvégzése.
Most, hogy már tudjuk, melyik izmokat kell összeszorítani, elkezdhetjük a Kegel gyakorlatokat. 
- Álljunk, üljünk, vagy feküdjünk le úgy, hogy a térdeinket kissé széttartjuk.
- Szorítsuk össze a medence izmainkat (azokat, amelyeket előbb megtanultunk megtalálni), mintha próbálnánk visszatartani a vizeletet, vagy a szeleket.
- Tartsuk ezt a szorítást körülbelül 5 másodpercig.
- Ezután lazítsuk el az izmokat körülbelül 5 másodpercig.
- Minden egyes szorítást és lazítást egy ismétlési ciklusnak nevezünk.
- Próbáljuk feldolgozni magunkat 4 vagy 5 tornázásra naponta, aminek mindegyike 10-15 ismétlési ciklusból ál. 

Harmadik lépés:
A Kegel gyakorlatok beépítése a napi életünkbe.
Először nagyon nehéznek tűnik majd megtalálni a megfelelő időt a gyakorlatok elvégzésére, de ez ne szomorítson el minket. Mint bármilyen új dologhoz, ehhez is hozzá kell szoknunk. Sok ember reggel és este végzi el őket. Miután ehhez hozzászoktunk, megpróbálhatunk hozzáadni napközbeni gyakorlatokat is. Tehetjük ezt például miközben az asztalnál dolgozunk, vasalunk vagy TV-t nézünk, stb. Ezek a minigyakorlatok állhatnak a medence izmaink 10-szeres megfeszítéséből és lazításából.

Emlékezzünk arra, hogy ha minél gyakrabban végezzük el a Kegel gyakorlatokat, annál erősebbek lesznek a medence izmaink. Rendszeresen végezzük el a Kegel gyakorlatokat és próbáljunk néhányat hozzáadni, ha lehetséges.

 

120113szo_kbm

ügyeletes gyógyszertár Pingvin 4

2020. augusztus 08. 13:00 órától 2020. augusztus 15. 13:00 óráig
Pingvin -  Patika
Cím: Szarvas, Kossuth L. u. 21/a. Telefon: 66-311-616

 


 



Hírlevél

Online látogatók

Oldalainkat 29 vendég böngészi

Látogatóink

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
Ma280
Tegnap532
Ezen a héten4451
Ebben a hónapban5118
Összesen2328774

Névnapok

Ma Emőd ,holnap Lőrinc ,holnapután Zsuzsanna, Tiborc napja lesz.

Partnereink





juventus140

plastofit140

Liget140

magnolia


Kapcsolat

Az alábbi elérhetőségeken léphet velünk kapcsolatba:
Címünk: 5540 Szarvas, Szabadság u. 11.
Központi telefonszámunk: (+36) 66 514 300
Betegirányítás: (+36) 66 514 300
Fax: Ápolási Intézet (+36) 66 210 203
Website: www.apolasi.hu , www.szakorvosi.hu