2009-ben kérdőíves dolgozói elégedettség mérést végeztünk valamennyi alkalmazott megkérdezésével. A kiosztott 51 kérdőívből 46 érkezett vissza megválaszolva, 90%-os volt a válaszadási hajlandóság. Ez arról tanúskodik, hogy a munkavállalók fontosnak ítélték, hogy véleményt formáljanak a munkahelyükről.
Kiemelkedően jónak minősítették az alkalmazottak a szervezet nyitottságát a javaslataik irányába, és azt hogy lehetőség van önálló munkavégzésre, valamint az esélyegyenlőség területén folytatott gyakorlatát.
Ám az előre lépés érdekében azokra a mutatókra kell kiemelt figyelmet fordítania a szervezet vezetésének, amellyel a legkevésbé elégedettek a dolgozók. Legalacsonyabb elégedettséget mutat az egyéni teljesítmények és a személyes juttatások aránya (47%). Szinte ugyanilyen alacsony elégedettségi rátát (48%) mutat a dolgozók részvétele a döntések előkészítésében. Szintén alacsony értékeket jelez a munkatársak bevonása és az egyéni teljesítményértékeléssel való megelégedettség szintje (52-53%).

Megállapítható, hogy a legjobban a bérekkel és a béren kívüli juttatásokkal elégedetlenek a munkavállalók. A további kérdésekben növelhető az elégedettség szintje a kommunikáció javításával, hiszen ha több információval rendelkeznek a dolgozók a szervezetről, elfogadóbbak tudnak lenni az esetleges problémákkal szemben is. Jól látható a visszajelzésekből, hogy hiányolják egy átlátható szempontok mentén történő, rendszeres egyéni teljesítményértékelő rendszer meglétét.
Szarvas, 2010. június 1. Farkasné Lestyán Eszter minőségirányítási vezető
|